onsdag 28 maj 2008

Gimme danger little stranger

Kant sa en gång "som motvikt till livets alla sorger har människan fått tre gåvor - hoppet, sömnen och skrattet".
Han glömde musiken.

I afton kommer Theo ner för att göra några Iggy-låtar på Debaser i sällskap av Krunegård mfl. Har inte träffat honom sedan Anders gav upp där en natt på Västerbron. Båda hade en viktig roll i min relation till Henrik, i synnerhet Anders som var den som först insisterade på att fråga min vän J om det var ok att H uppvaktade mig medan vi stod några meter ifrån varandra och tittade under lugg (han hade faktiskt lugg för fem år sedan). Sedan följde en tonårsförälskelse av rang under några månader. Jag ler fortfarande.
Anders hade just börjat träffa Paola och verkade förhållandevis stabil i det. Han var så snäll. Snäll. Och nyfiken. Och intresserad av saker och situationer och människor i sin omgivning. Och omtänksam så till den grad att han, mitt i sin förtvivlade situation där i natten på bron, tar sig tid att sätta på bilens varningsblinkers innan han tar steget ut.

Inga kommentarer: